به گزارش شهرآرانیوز، جشنوارهٔ بینالمللی فیلم ونیز از سال ۱۹۳۲ آغازبهکار کرده و تا کنون ۷۹ مرتبه برگزار شده است. هشتادمین دورهٔ این جشنواره نیز از ۲۹ اوت آغاز شده است و تا ۹ سپتامبر ادامه خواهد داشت. در این دوره، ۲۳ فیلم از کشورهای مختلف در بخش رقابت اصلی بهنمایش درمیآیند و بر سر کسب شیر طلایی با یکدیگر مبارزه میکنند. در سومین روز سپتامبر که ششمین روز برگزاری این جشنوارهٔ بینالمللی معتبر بود، سه فیلم دیگر از این بخش پخش شدند. سومینِ آنها فیلمی است «حادثهای» و «روانشناختی»، نئو-نوآری از کارگردانی که خود از سرآمدان این گونهها در دوران ماست.
قاتلی عجیبوغریب ــ که عاشق یوگاست و دربارهٔ همهچیز و همهکس، از اخلاق گرفته تا گروه «اسمیتز»، اظهارنظر میکند ــ با نظمی پولادین و خونسردی تمام، وظایف خود را تماموکمال انجام میدهد. با اینهمه، یک بار، کارها خوب پیش نمیرود و اشتباهی پیش میآید که کارفرمایان آدمکش را به جان او میاندازد، چنانکه تصمیم میگیرند کلکش را بکنند. شکارچیْ هدف شکار قرار میگیرد. تنها یک راه مقابله هست: آدمکشْ پیشدستی کند و کار حریفان را بسازد. اما او اصولی دارد که سخت به آنها پایبند است؛ در نتیجه، ماجرا به این سادگی پایان نخواهد یافت.
آدمکش تلاش من در راستای وفقدادن بین افکارم دربارهٔ داستانهای سینمایی و نحوهٔ بازگویی آنهاست، مسئلهای که سالهاست با آن درگیرم. داستان قاتلْ درام ملموس و سرراست و گیرایی است. کاری که او میکند جالب و پرخطر است. البته من دوست داشتم به قاتل در مقام فردی بپردازم که قتل صرفاً شغل اوست، کسی که کارش را انجام میدهد (در اینجا، «آدم میکشد») تا پولش را بگیرد، مثل آنکه منشی یا راننده است. پرداختن به چنین کسی و تصویرکردن او جذاب است. البته من این فیلم را، نه روایت قتل، که روایت انتقامجویی میدانم.
منبع: La Biennale di Venezia